Kündja-Võru-Tartu-Riia-Berliin-Catania-Pisa 21-25 nov. 2011
Jubedad sekeldused.
Niisiis, lõpetasin 21.nov kell viis oma tööpäeva, tormasin
ema poole, et võtta kaasa mõned sinna jäänud asjad ja tuua talle tuppa
küttepuud, kui avastasin, et püksivärvli küljes ripub turvapult ja büroost
laenatud internetijuhe vajaks kah tegelikult tagastamist. Selge, et pidin büroost veel korraks enne lahkumist läbi
sõitma. Kihutasin büroo ette, kui helises telefon ja üks külamees Mister X
tahtis, et ma kirjutaks projekti hakkepuidumasina ostuks, ning päris, et mis
ikka külaelust saab. Ma suutsin siiski keskenduda sellele, et tagastada büroole
turvapult ja jätta büroosse ema võtmed. Panin büroo valve alla ja lahkusin. Kui
olin juba Kanepist möödas umbes üks km, katsusin taskut, et kas ikka on telefon
kaasas. No polnud. Pidasin auto kinni, otsisin läbi koti ja istmealused, siis
jälle koti ja siis jälle istmealused, kuid parata polnud, tuli büroosse tagasi
sõita. Telefon polnud õnneks kadunud
vaid asus büroos ilusti laua peal.
Aitähh Sulle Mister X, et helistasid ja ma telefoni üldse välja võtsin,
ning korraks büroo lauale toetasin, et võtmete juurde selgitust kirjutada! Niisiis
panin uuesti büroo valve alla ja asusin teele Tartusse, et jõuda kella
kaheksaks hambaarsti juurde ja võtta sõbranna juurest raamat tee peal
lugemiseks. Jõudsin Kanepist mööda ja
Saverna bensiinijaamani näitas silt 1,2
km kui tundsin mingit müra ja auto nagu hetkeks libises, otsustasin kontrollida
kumme. Juhipoolne tagumine kumm oli kuum ja kummis oli nii suur auk, et võis
vabalt käe sisse panna. Nüüd õnneks oli mul telefon!!!!!! Andsin häiret
Margusele, see omakorda õemehele ja tunnikene ohutulede plõksumist ning paksus
metsas külmetamist ning saabuski abi. Aga kahjuks ükski veljevõti ei sobinud.
Õemees ostis Savernast uue veljevõtme, see murdus pooleks, siis otsustasin
velje peal sõita bensiinijaama parklasse. Seal ostis õemees veel ühe
veljevõtme, see paindus kõveraks. Palusin õemeest, et ta mu Tartusse viiks.
Muidugi ei jõudnud ma hambaarsti juurde ega ka saanud raamatut sõbrannalt.
Tagasiteel olevat õemees saanud ka politseilt trahvi kiiruse ületamise eest.
Tartus läksin lapselapsega suurde kuuma vanni ja enne takso tellimist bussijaama, ütles Margus veel
et „reis algas küll paljutõotavalt“ Mnjah. No kell 01.05 pidi väljuma buss Riiga. Bussi polnud aga veel 01.35 kui
helises telefon. Arvasin, et Margus …aga
oli mingi venelane, kes püüdis mulle selgeks teha, et buss jääb natuke hiljaks
kuna nad ootavad mingi avarii taga Peipsi järve ääres ja on oodanud juba üks tund
tee vabastamist ning et minevat veel vähemalt tund…kuid tegelikult vist isegi
rohkem ja siis, millal nad veel Tartusse
jõuavad, seda ei tea keegi jne. Helistasin poeg Margusele, tema omakorda
politseisse ja maanteeametisse. Siis helistas Margus bussijuhtidele, need ei
soostunud kasutama ümbersõitu, mis oleks olnud vaid 10 km. Ütlesid, et nemad
marsruudist kõrvale kalduda ei tohi. Ma otsustasin, et jõuan Riiga taksoga
täpselt lennuki pardaleasumise ajaks.
Sealsamas bussijaamas olid taksod reas, võtsin esimese. Roolis oli
ebamäärases vanuses sõbraliku olemisega blond naine. Seletasin talle olukorda,
et pean olema hiljemalt 6.15 Riia lennuväljal. Küsisin, et kas tal on
navigaator ja kas ta oskab lennuväljale sõita? Naine vastas kõhklevalt, et jah,
on navigaator ja et peaks oskama küll lennuväljale sõita. Ma pakkusin veel et
äkki peaks ikka võtma mingi meesautojuhiga takso, aga kuna naine lülitas kohe
taksomeetri välja ja nõustus, et maksan kokkuleppe hinna, siis viskasin koti tagaistmele ja sõit
läks lahti. Kõik oli ilus kuni Rõnguni. Sealtpeale algas udu. Paks udu.
Tavaliselt on ikka nii, et mingi aja pärast on udu hõredam ja nähtavus parem, aga kahjuks seekord mitte. Lõpuks nägime ainult maantee keskel valget
triibukest mõne meetri jagu. Valgast
läbi sõitsime otse , keeramata kuhugi ja õnneks see osutus õigeks otsuseks (ma
olen käinud Riias ikka tavaliselt mööda Pihkva maanteed) seega Valga kaudu oli
mulle tee küllaltki võõras, aga kuna 9.nov just tulin sealtkaudu bussiga, siis
mäletasin et mingi teeremont oli kesklinnas, järelikult olime õigel teel. Valmieras oli olukord raskem, tiirutasime
hetkeks mingil ristmikul, et näha Riia teeviita. Siis jätkasime paksus piimjas
udus sõitu. Ja jumal tänatud, et olen käinud sada korda Riia lennuväljal
Francot viimas ja toomas. Seetõttu suutsin taksojuhile teed juhatada. Taksojuht
helistas ka oma mehele ja kasutades positsioneerimisseadet sai tema abikaasa
meie asukohta määrata. Igatahes kõik õige ja hää, möödusime juba lennujaama
sellest parklast kuhu saavad jätta auto
need, kes lähevad reisile pikaks ajaks, sealt jääb lennuväljale veel 2 km. Aga
no ei näe midagi. Lennuvälja hoone ei paistnud. Keerasime kogemata hoopis
mingisse bensiinijaama, kuigi lennuvälja hoone oli kohe bensiinijaama taga
praktiliselt, siis trügisime uuesti maanteele ja üritasime võtta järgmise
vasakpöörde..seekord trehvas takso nina sattuvat vastu lennujaama parkla
tõkkepuud ja hoone ise kah tuli udust nähtavale. Ma oleksin pidanud maksma 182
eurot, andsin 150 ja taksojuht andis 10 tagasi, seega osutus kokkuleppehinnaks
140.- Taksojuht tänas mind õppesõidu eest ja ma jooksin ruttu check-in tegema,
sest mul oli puudu Berliin-Catania pardakaart. Selle sain hetkega, pagasit
mul polnud ja läbi turvakontrolli ning
väravani jõudsin 10 minutit enne
pardale asumist. Edasi kulges kõik OK, ainult, et kuna Berliinis Tegeli
lennuväljal puudub transiitreisijate koridor, pidin väljuma ja minema tohutu
kaugel asuvasse C- terminali. Seal oli vaja uuesti läbida turvakontroll. JA KUJUTAGE
ETTE! Mind otsiti läbi elus esimest korda! Isegi saapad otsiti läbi!
Püksivärvlivahed ja kõik võimalikud kohad. Õnneks oli piisavalt aega Catania
lennuni. Jõin värskelt pressitud apelsinimahla, kosusin, lennukis pakuti
süüa-juua, mis sisaldus piletihinnas (seda jääb lendudel üha harvemaks, et
hinna sees on eine). Kui välja arvata maandumisel tekkinud tugev turbulents,
siis läks lend hästi. Täpselt 12.25 maandus lennuk ja Franco oli vastas.
Matkabussi müüja poeg Giovanni tegi
meile kuni kella 14.30-ni Catania ekskursiooni, viies meid peamiselt
sellistesse kohtadesse kus ma varem
tiirutanud polnud. Siis oli ette nähtud lõuna nende peresõpradele kuuluvas
restoranis „Bella donna“. Carlo Scuderi (matkabussi omanik) andis restorani
omanikule korralduse tuua lauale nende kõige paremad road ja parimad veinid. No
seda juba lugeja vast teab kuidas Itaalias need asjad käivad…igatahes kelnerid
jooksid ringi vaagnate ja karahvinidega, ning mis üle jäi, see pakiti meile
kaasa. Siis helistas Franco täditütar ja
me pidime sõitma Messinasse suurele sugulaste kokkutulekule. Õhtusöögile! Seal
oli kaetud pikk laud ja tädid, onud, tädipojad-tütred kõik said meid musitada
ja kallistada, ning sõime ja jõime südaööni. Järgmisel päeval tahtis Franco
käia oma sünnilinnas, mis on umbes 80 km Messinast Palermo suunas. San Giorgio!
Seal sõime lõunat, mille tahtis Franco oma täditütrele ja tema vennale välja
teha. Aga täditütar tegi näo nagu läheks vetsu, kuid tegelikult läks kassasse
ja maksis ise lõuna kinni. Kuni lahkumise päevani ei lastud meil enda eest
maksta isegi tassi kohvi ja hommikusöök telliti kohvikust otse koju. Ühesõnaga
vastuvõtt oli super, korter koosnes kahest omavahel ühendatud korterist, seega
oli meil täiesti omaette elamine. 24.
nov keerasime matkabussi nina sadama
suunas ja 1200 km sõitu,(Salerno, Napoli, Rooma) ning 25-nda õhtul olimegi nipsti Pisas. Buss
on Fiat Adrian, bussil on kirjad RADIO AMORE, kuna sellest taheti teha
raadiobussi, siis aga selgus, et neile ikka ei meeldi mustlase elu ja et palju
parem olevat ööbida viietärni hotellides. Buss on uus, kõik sisemus on veel
kilepakendis, sõitnud oli buss 738 km. Reisijate kohti on neli. Hetkel
sisustame ja õpime tundma oma uut „kodu“.
Anneli Treumuth
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar